03-02-13 - Bezoek aan de Men's Ark en avonddienst - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van cbc 2e jaars - WaarBenJij.nu 03-02-13 - Bezoek aan de Men's Ark en avonddienst - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van cbc 2e jaars - WaarBenJij.nu

03-02-13 - Bezoek aan de Men's Ark en avonddienst

Blijf op de hoogte en volg cbc 2e jaars

05 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Deze dag begon met een prachtige ochtenddienst in de kerk, met geweldige worship en een goede preek.

's Middags brachten we een bezoek aan de Men's Ark waar de mannen vanaf 18 jaar wonen. Er is een speciaal gedeelte voor de oudere mannen. We werden rondgeleid door Ross. Daar ontmoetten we ook Johanna, die voor de oudere mannen zorgt en Arthur, die de outreach van a.s. zaterdag zal verzorgen.

's Avonds mochten we een groot deel van de dienst invullen. Als eerste vertelde Mien haar getuigenis. Toen ze uitgesproken was, ging het dak er bijna af, zo enthousiast waren ze over deze vrouw die alles heeft overwonnen om in Afrika te kunnen zijn. Ze hebben haar in hun hart gesloten. Daarna hebben we eerst met de hele groep gezongen en daarna nam het aanbiddingsteam, bestaande uit Bert, Liesbeth, Sarah, Jamie en Eva het over. Ook Delien getuigde en ook dit werd goed ontvangen. Als laatste was Ingeborg aan het woord. Zij mocht het Woord delen met de gemeente, wat ze héél goed deed... in het Engels!

Als groep mochten we elkaar aanmoedigen en de mensen die op het podium stonden voelden zich bemoedigd door de anderen.

Wist je dat...

Jamie alles graag door een roze bril wil zien?
Liesbeth en Eva de eerste kakkerlak hebben gesignaleerd?
Zij vervolgens uitgebreid foto's hebben genomen maar niet de moed hadden om hem te verwijderen?
Wij er nu dus weer een nieuw huisdier bij hebben?

• 05 Februari 2013 - 11:35

Nelleke:

Trots op schoonzus Ingeborg! Goede tijd daar sis! X

• 05 Februari 2013 - 12:25

Jacolien:

leuk dat er weer een verslag staat en de foto's erbij.We blijven jullie volgen!!!

• 05 Februari 2013 - 13:43

Klara Wassink:

Fijn dat jullie weer de tijd hebben genomen om een een verslagje te schrijven voor de thuisblijvers, we kijken daar echt naar uit. Heel knap wat jullie daar allemaal doen. Op de foto ziet de mannenslaapplaats er heel anders uit dan ik had verwacht, nu begrijp ik de vraag naar matrassen. Zo te zien is er ook een soort kwekerij voor plantjes. Liesbeth, ik hoop dat de kakkerlak niet op je slaapkamer rondloopt! groetjes

• 05 Februari 2013 - 15:54

Monique:

Mooie verslagen vandaag en grappige foto's zitten ertussen!
    Met een rose bril op smaakt zo'n kakkerlak best lekker hoor ;-)