12-02-13 - Tafelberg??? - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van cbc 2e jaars - WaarBenJij.nu 12-02-13 - Tafelberg??? - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van cbc 2e jaars - WaarBenJij.nu

12-02-13 - Tafelberg???

Door: Bert en Cor

Blijf op de hoogte en volg cbc 2e jaars

13 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Deze dag was een vrije dag. We gingen op pad met 2 vw-busjes en een personenauto. Onze bestemming voor vandaag was: de Table-mountain (Tafelberg) en Hout Bay.
We reden naar Cape Town (Kaapstad). Onderweg zagen we de Tafelberg aan de linkerkant liggen. Een indrukwekkend uitzicht. We reden dwars door de stad, waar midden in het drukke verkeer één van de busjes het begaf. Na veel oponthoud en het aanduwen begon de motor weer te pruttelen. Maar hetzelfde was het geval op een omhoog hellende rechte weg. We veroorzaakten een flinke file en werden ook nog door een verkeersregelaar met een megafoon vermeend om door te rijden. Bert hield het na dit incident wel voor gezien. Hij droeg het stuur over aan Jan die met moeite de hele rit volbracht heeft.
Verder was het een fantastisch mooie tocht, maar we slaagden er niet in om de kabelbaan naar de top van de Table Mountain te nemen, en dat vanwege de grote drukte op dat punt. De wachttijd was zeker een uur. Dus besloten we om een andere bergtop iets verderop te nemen, met een prachtig uitzichtpunt, genaamd Signal Hill.
Vandaar keken we neer op Cape Town, de haven en op Robbeneiland.
Daarna vertrokken we naar Hout Bay. Een prachtige baai omringd door bergen, een mooi strand en een prima restaurant. We konden kiezen uit diverse gerechten, en de meesten kozen een visgerecht. Maar je kon ook Springbok (Cor en Hans) nemen, of spare-ribs (Sarah en Jack). Ook waren er sportievelingen die een frisse duik in de zee gemaakt hebben.
Daarna werd de rit vervolgd, langs vele haarspeldbochten en rotspartijen. Weer heel indrukwekkend. Na een lange rit kwamen we moe maar voldaan thuis. Maar de echte doordouwers hadden nog zin in een 'nachtelijke' strandwandeling onder leiding van pastor Jack, de onvermoeibare en altijd vrolijke gangmaker.
Maar daarna was het toch echt tijd om ons bed op te zoeken........ alweer een dag voorbij, het eind komt toch een keer in zicht....