04-04-13 - New Jerusalem boys - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van cbc 2e jaars - WaarBenJij.nu 04-04-13 - New Jerusalem boys - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van cbc 2e jaars - WaarBenJij.nu

04-04-13 - New Jerusalem boys

Door: Bert en Cor

Blijf op de hoogte en volg cbc 2e jaars

05 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We waren vandaag op bezoek op de school van de New Jerusalem Boys, een groep ex-verslaafden die hier een trainingsprogramma volgen om af te kicken, Bijbels onderwijs te ontvangen en op weg te komen naar een nieuw leven met God. In het grote klaslokaal zaten de 'jongens' met drie naast elkaar in de banken. Nadat ze, keurig in de rij, waren binnengekomen, zaten ze rustig te wachten tot de meisjes achterin de klas hadden plaatsgenomen. De leraar, Mr. Craig, begon de lessen met gebed en stond vervolgens les te geven vanachter zijn katheder. Twee honden lagen naast en achter hem op de vloer, waaronder de ene hond met zijn achterlijf in een karretje, vanwege zijn verlamde achterpoten.
De ramen van het lokaal stonden open, en vanaf het zonovergoten gebied van De Ark waaide de wind vrijelijk naar binnen. De leraar begon zijn betoog met Efeziërs 6, het dragen van de geestelijke wapenrusting, nu je een nieuw leven met Jezus bent begonnen.
Luister niet meer naar de duivel, maar besef wie je in Christus bent. Jezus heeft de wereld overwonnen en dat moeten wij ook! Wandel op de weg van gehoorzaamheid.

Na de eerste les was er een pauze van een uur, en daarna sprak Mr. Craig over Ps. 119, het leven van David in relatie met God.

Tijdens de koffiepauze hadden we verschillende gesprekken met studenten, en daarna kwam de derde les: hardop lezen uit de Bijbel, Mattheüs 15 t/m 22. De leerlingen lazen om de beurt een gedeelte hardop.

Toen de les was afgelopen, baden we nog voor genezing voor een jongen met een kreupel been.

De middag hadden we vrijaf om ons voor te bereiden op de avond, waar we gingen spreken voor de grote groep van de Jerusalem boys. We brachten onze toespraak in de vorm van een persoonlijk getuigenis met een toepassing gericht op de groep luisteraars.
Maar de avond werd begonnen met een zeer enthousiaste (lees: oorverdovende) lofprijzing door de boys. De Hollanders deden schuchter ook een beetje mee. We kunnen ook op dit punt nog heel wat leren van onze Afrikaanse broeders!
Het was al met al weer een bijzondere dag.

• 05 Februari 2013 - 21:36

Kees En Coosej:

Delien, en anderen
    Geweldig dat je dit mee mag maken!! geniet van het land, de mensen en elkaar.
    we lezen mee.