02-02-13 New Jerusalem youth meeting/Stellenbosch - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van cbc 2e jaars - WaarBenJij.nu 02-02-13 New Jerusalem youth meeting/Stellenbosch - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van cbc 2e jaars - WaarBenJij.nu

02-02-13 New Jerusalem youth meeting/Stellenbosch

Door: Liesbeth en Jolanda S.

Blijf op de hoogte en volg cbc 2e jaars

03 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Jullie zijn vast benieuwd of we gisteren op tijd bij de jeugddienst waren? JA en we waren niet eens de laatsten, daar kwamen we al snel achter toen wij aan kwamen lopen. In de eerste instantie vroegen wij ons namelijk af of er al iemand binnen was, want het was zo stil en we zagen ook niemand meer naar binnen lopen. Luidruchtig kwamen wij binnen om vervolgens oog in oog te staan met de New Jerusalem boys and girls (jonge mannen en vrouwen die op de Ark wonen om af te kicken) die muisstil zaten te wachten tot het begon. Enigszins ongemakkelijk zochten wij, nu op fluistertoon, een plekje terwijl we ons afvroegen of er speciale mannen en vrouwen plaatsen waren. Zoals een goede groep betaamt, volgden wij Hans maar.

De stilte was van korte duur. We werden bijna overweldigd door het volume van de zang die de jongens aanhieven. We begrepen direct waarom ze hier geen microfoons nodig gebruiken. Ze zongen prachtig, meerstemmig en met enthousiast geklap tot eer van God.

Deze keer waren de jongens verantwoordelijk voor de verzorgen van deze meeting waarbij de jongens en de meiden om en om het uur vulden met zang, sketches en een overdenking. Het uur vloog voorbij.

Omdat iedereen nog moe was van de reis, zochten de meesten daarna vroeg hun (stapel)bed op.

Na een (voor de meesten) goede nachtrust, stond er vandaag een volle dag op het programma. Omdat het ook op de Ark weekend is, werd er besloten om vandaag een dagje uit te gaan naar Stellenbosch, Somerset Mall en daarna naar het strand. De reis naar Stellenbosch werd even kort onderbroken bij Winery Spier, hetgeen alles is wat de naam doet vermoeden. Maar geloof het of niet, wij zijn allemaal alcoholvrij gebleven.

We lieten de Winery achter ons en vertrokken met onze twee busjes en de "Janmobiel" richting Stellenbosch. Na de lunch gingen we naar Somerset Mall om inkopen te doen om daarna snel verkoeling te zoeken op het strand van Kaapstad. Melkbaai bleek te heftig te zijn voor onze melkbeentjes. Daar waaide het zo hard dat we bijna gezandstraald werden, dus reden we door naar Gordon bay, een standje dat wat meer beschut is, waar we de rest van de dag hebben genoten van het strand, de zee maar vooral ook het uitzicht.

Wist je dat...

Dat Kaapstad volgens Jack "baie traag" is en het daarom Kaapstad, slaapstad noemt?
Bert allen wil zwemmen als er golven zijn, maar we nog niet hebben ontdekt waarom?
We hier alweer een ander bakkie tegenkwamen? Take away betekende voor Hanneke namelijk, haal maar weg maar de serveerster kwam de rest van haar grote pizza terugbrengen in een bakkie.
Jolanda S. eigenlijk niet mee wilde naar het strand, maar stiekem toch onder de schaduwrijke bomen, zat te genieten?
Koelkasten hier heel geliefd zijn en je niet verbaasd moet zijn als...
Alle kattenliefhebbers (Sarah, Liesbeth en Jolanda S.) bijna niet weg te slaan zijn bij de vele katten hier, dat die liefde wederzijds is en je er niet vreemd van moet opkijken om een kat onder je bed te vinden?

• 03 Februari 2013 - 12:39

Alice:

Hoi lieve allemaal,

Gaaf om jullie onderhoudende en humorvolle missiontrip verslag te lezen!
    Maar geen wijn proeven bij Winery Spier,dat kan toch eigenlijk niet in Het wijnland bij uitstek!!!!
    Je kunt ook proeven en weer uitspugen of een paar kleine slokjes!
    Is Stellenbosch niet waar dat Hugenoten museum is?
    Ik had wel om het hoekje willen gluren,terwijl jullie op het strand [of onder de boom zaten], met onze witte winterbeentjes vallen we volgens mij op tussen de bruinverbrande,buiten braaiende Zuid Afrikanen!
    Een hele mooie tijd voor jullie daar! Wij volgen jullie op de voet!
    Alice

• 03 Februari 2013 - 13:04

Jacob Engelage :

Hallo allemaal
    Het is mooi te lezen dat jullie zo goed zijn aangekomen en een hartelijk welkom hebben genoten ,ja het slapen zal voor iedereen wel anders zijn je moet altijd even aan een nieuw bed wennen ha ha zelf was ik even in Polen en heb daar niet zo goed geslapen als ik wel zou willen ,gelukkig ben ik weer thuis en slaap goed in mijn eigen bed samen met Wanda wij wensen jullie nog een gezegende tijd toe speciaal voor Mien Jannsen die wel de oudste zal zijn van jullie groep ? doe hier bij de Hartelijke Groeten aan alle deel nemers en geniet van de mooi omgeving Halleluja
    Jacob en Wanda

• 03 Februari 2013 - 14:59

Bep Davidse:

Voor de hele groep een fantastische tijd gewenst en een behouden thuiskomst.
    Bep Davidse.

• 03 Februari 2013 - 15:21

Jacolien:

Leuk om weer wat te lezen wat jullie doen. Maar een antwoord waarom Bert alleen met golven wil zwemmen kan ik jullie ook niet geven.Hopelijk hebben jullie ook een mooie dienst gehad vandaag.
    Fijne dag verder nog en groetjes.

• 03 Februari 2013 - 15:31

Wiebrig:

Wat leuk om jullie verslag zo te lezen, net of je er toch een beetje bij bent, alleen is het hier veel te koud voor het strand. Geweldig om even van de zomer, de warmte en de zon te mogen genieten. En morgen zeker voor het echte 'werk'? Heel veel zegen en geniet van alles wat jullie daar meemaken. Een belevenis om nooit te vergeten, en wat fijn dat jullie dat gezamenlijk met z'n allen mogen ervaren.
    Hartelijke groeten!

• 03 Februari 2013 - 18:50

Monique:

Leuk verslagje weer, zie het al helemaal voor me.
    Mooie foto van Mien ook!
    Succes morgen als de week vol bedrijvigheid op de Ark begint:)

• 04 Februari 2013 - 08:39

Anne:

Hoi tweedejaars! having fun? Geniet ervan vandaag, met alle mooie grote en kleine, oude en jonge mensen. Wij genieten hier ook van de rust ;-) (en bidden voor jullie). Maken jullie lekker veel foto's?
    Groetjes, Anne

• 04 Februari 2013 - 12:39

Janita Meerveld:

Hahahah tsjaa Sarah en katten. Het maakt in principe dus niks uit waar ze is.. thuis, bij mij op de galerij of aan de andere kant van de wereld.

Geef haar maar een dikke knuffel van mij!

• 04 Februari 2013 - 16:29

Pieter:

Hey gastjes,
    ontzettend leuk om dit te lezen. Geniet van jullie tijd daar! Zie uit naar de foto's.

• 04 Februari 2013 - 17:48

Tine Bos:

Heel leuk om jullie zo te volgen. We genieten er van.
    Hoe Delien het uithoudt met al die honden en katten????

• 05 Februari 2013 - 13:22

Petra :

Hallo allemaal,

Wat fijn dat jullie reis naar Afrika is geslaagd en dat jullie zoveel mooie dingen mogen ondernemen. Dat betekent ook lekker uitrusten op het strand...ook jij Jolanda S. En neem aub geen kat mee terug naar Nederland!