08-02-13 - Schaapjes en kinderen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van cbc 2e jaars - WaarBenJij.nu 08-02-13 - Schaapjes en kinderen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van cbc 2e jaars - WaarBenJij.nu

08-02-13 - Schaapjes en kinderen

Door: Liesbeth en Sarah

Blijf op de hoogte en volg cbc 2e jaars

08 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Waar ons groepje van 4 ook komt, kinderen beginnen spontaan te mekkeren als schapen. Hoe komt dat zo? Laten we een paar uur terug gaan in de tijd. Plaats: de kerk waar de hele basisschool verzameld is voor hun vrijdag-devotion. Alle ogen gericht op de “Goede Herder” a.k.a. Jamie die een verloren schaapje aan het zoeken is.Mekkerend huppelt het verdwaalde schaapje Sarah door de kerk, om uiteindelijk weer herenigd te worden met de herder.

Net als de andere dagen mochten wij de overdenking verzorgen. De kinderen genoten zichtbaar van de sketch over het verloren schaapje. Ze bleven geboeid toen Liesbeth een stukje uit de Bijbel met ze deelde. De spetterende rap van Jamie en Eva maakte de ochtend helemaal compleet.

Wij zijn deze dagen vooral te vinden in de creche en in de kleuterklas. Daar ondersteunen wij de leiding en proberen wij zoveel mogelijk kinderen liefde en aandacht te geven.

Grappig weetje: wij heten hier allemaal 'aunty' (tante), dus als we terug komen in Nederland en we niet meer reageren op onze namen, weet u hoe u ons moet noemen.

Hartelijke groet van de 'aunties'

  • 09 Februari 2013 - 09:06

    Esther :

    Erg leuk om jullie blogs te lezen en zo te kunnen volgen wat jullie doen!
    Liesbeth: ik zag de titel van deze blog in mijn mail en ik wist gelijk dat jij 'm ook geschreven had!
    Veel plezier met jullie vrije dag vandaag en ik hoop dat het de rest van de dag lekker droog blijft bij jullie. Voor het weer hoef je geen heimwee te hebben, want hier sneeuwt het nu....
    Veel plezier nog allemaal!

  • 09 Februari 2013 - 10:32

    Anne:

    Leuk!! Heel veel plezier en inspiratie nog! Groetjes aan jullie alle vier. :-) liefs! Anne VT1

  • 09 Februari 2013 - 10:40

    Sara Van Der Hek:

    Ik wens de aunties nog heel veel plezier met de kinderen Auntie Sara.

  • 09 Februari 2013 - 12:47

    Alice:

    Zo bijzonder om jullie verslagen te lezen en te zien hoe jullie daar door God gebruikt worden en er zelf ook zoveel plezier in hebben!
    dat straalt van de verslagen af

  • 09 Februari 2013 - 13:06

    Anet VT1:

    Wat leuk, al die verhalen! Ik geniet zo mee! Jullie zijn de boodschappers van het Goede nieuws! Zegen. Groet van Anet

  • 10 Februari 2013 - 20:58

    Nelleke Van Wijngaarden:

    Hoi allemaal
    Ik hoop dat ik de juiste groep te pakken heb want er staat voor mij geen bekende naam bij.
    Hanneke is een vriendin van mij .
    Wat gaaf om het verslag te lezen ,mijn hart is helemaal weer in Afrika ,voor ons duurt het nog een paar maanden .
    Wat een mooie mensen wat een land ,maar ook wat een verdriet .
    Weet dat jullie niet een druppel op een gloeiende plaat zijn ,maar een druppel die de emmer kan laten over stromen.
    Gods zegen,en nog een fijne week.


    groetjes Nelleke

  • 11 Februari 2013 - 09:53

    Ietje Tichelaar:

    Tjonge jonge, wat is dat leuk om jullie verhalen van zegen te mogen ontvangen. Geweldig!!! Zegen, Zegen en nog eens Zegen dat is wat ik lees dat jullie uitdelen aan onze broeders en zusters, Dank jullie wel voor het uitdelen van Onvoorwaardelijke en Oneindige Liefde aldaar!!!!!
    Liefs en Zegen, Ietje Tichelaar (ik ben vriendin van Chris en Mien)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

cbc 2e jaars

Wij gaan als tweede jaars naar De Ark in Kaapstad.

Actief sinds 29 Jan. 2013
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 10667

Voorgaande reizen:

31 Januari 2013 - 14 Februari 2013

Op mission naar Zuid Afrika

Landen bezocht: